זלנסקי בסרטון מהארמון: "נשאר בקייב, לא מפחד מאף אחד"

שלמה ריזל No Comments on זלנסקי בסרטון מהארמון: "נשאר בקייב, לא מפחד מאף אחד"

הנשיא האוקראיני ממשיך לפרסם סרטונים מארמונו בבירה קייב ומסרב לעזוב את אוקראינה. "אני נשאר בקייב. לא מתחבא ולא מפחד מאף אחד", הצהיר הלילה בסרטון שפרסם

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במזרח אירופה מציינים היום (שלישי) את השבוע השני למלחמה ומשרד ההגנה האוקראיני הודיע כי הצליח לחסל גנרל רוסי בפאתי העיר חרקוב בדרגת מייג'ור ג'נרל (מקביל לאלוף בצה"ל) שכיהן כסגן מפקד הארמייה ה-41 של רוסיה, מדובר בגנרל הרוסי השני שנהרג מתחילת המלחמה.

נשיא אוקראינה זלנסקי פרסם הלילה סרטון בו הצהיר "אני נשאר בקייב. לא מתחבא ולא מפחד מאף אחד". זלנסקי האשים את צבא רוסיה בכישלון פינוי האזרחים האוקראינים אתמול דרך ה"מסדרונות ההומניטריים" שעליהם סוכם עם הרוסים. "הייתה הסכמה על מסדרונות הומניטריים. האם הם עבדו? הטנקים הרוסיים עבדו במקום, כמו גם הטילים והמוקשים הרוסיים".

והבוקר הודיעה מוסקבה על הפוגה בלחימה בערים קייב, חרקוב, צ'רנייב, סומי ומריופול, עם זאת נתיבי הפינוי יובילו לרוסיה ולבלארוס, היבט שגרם לאוקראינים לדחות הצעות פינוי קודמות מצד מוסקבה בימים האחרונים. הצעת ההפוגה תחל בשעה תשע.

בתוך כך, הבנק העולמי אישר חבילת הלוואות ומענקים בסך 723 מיליון דולר שיוענקו לאוקראינה, על מנת לסייע לה להתמודד כלכלית עם השלכות הפלישה הרוסית.

החבילה כוללת הלוואה בסך 350 מיליון דולר מהבנק העולמי, יחד עם 139 מיליון נוספים בערבויות מהולנד ושבדיה. כמו כן יימסרו למדינה כ-134 מיליון דולר נוספים במענקים מבריטניה, דנמרק, לטביה, ליטא ואיסלנד, ובנוסף יתקבל מימון של 100 מיליון דולר מיפן.

עוד נמסר כי תימשך העבודה על חבילת סיוע נוספת בסך 3 מיליארד דולר שתוענק לאוקראינה בחודשים הקרובים.



0 תגובות